Пређи на главни садржај

Četrdesete!?Tu sam!

I eto...Stigle su i četrdesete..

I šta sad? Sad sam zrela žena ili u srednjim godinama ili kako se već naziva ovo što me snašlo. Nisam sigurna da znam šta ti pojmovi znače i da li se uopšte odnose na mene.

 Da li sam zrela? Ostvarena? Pa ne baš. Još bih mnogo toga ostvarilavala i istraživala. Mnogo toga ... od muzike, stranih jezika, garderobe, mesta za letovanje.

Da li je sve leglo na svoje mesto? Mislim da nije. Stalno bih nešto menjala. U studiju, od rasporeda mašina do novog nameštaja, a i stalno menjam ime ovom drugom blogu.

Verovatno mi se, čitajući o novim, svetskim i našim, novopečenim četrdesetogodišnjakinjama (au kolika je i sama reč), u glavi upalilo zeleno svetlo, dozvola da pomislim da, itekako, ima prostora za nove stvari. Možda je i proradio nagon samoodržanja, pa sam viknula sebi...Ne daj se! 

Sve je rizičnije upalti sve svećice na torti...


Uglavnom, sve sam mirno i staloženo podnela i samo nastavila dalje.

A i rođendan je ove godine došao u najgore moguće vreme. Na poslu selidba u novi prostor, a u porodici...šta da kažem osim da je još jedna bitka sa kancerom izgubljena. Sve se zbilo, nekako, pred taj okrugli rođendan pa sam  kroz suze, bol i, zaista, veliki rad, bez slavlja napunila 40.

I nije baš tačno da se ništa nije promenilo. Promenio se moj odnos prema godinama. Više ih ne brojim. Nema više kad napunim ovu ili onu godinu trebalo bi ovo ili ono. Napunila sam sve godine koje sam kao mala zamišljala  i u glavi ih ispunjavala događajima. Najbolje vreme za decu, najbolje vreme za brak, kada će posao...

Sad više nemam šablon, nemam raspored, niti moji najbliži imaju planove za mene i velika očekivanja.

Konačno je preda mnom veliko, belo platno i sela sam da na miru naslikam sve što mi je zaista u srcu. Čini mi se prvi put u životu vidim šta bih želela da radim, a ne šta bih trebalo da radim.

Iz ugašenih nada, planova i želje da ispunim sve zadatke koji se od mene očekuju, rodila se snaga i hrabrost da pokušam ono što stvarno želim.

Dragi moji ako uskoro  slavite ovaj jubilarni rođendan, osmeh na lice i opustite se. Ništa se strašno nije desilo. Samo molim Vas, od sada, oprezno sa svećicama!





Slika torte u plamenu preuzeta sa web stranice...
http://www.futurity.org/health-medicine/will-90-be-the-new-40/




























Коментари

  1. Sjajno!!!!! :)
    Slazem se s tobom od prve do poslednje reci.

    ОдговориИзбриши
  2. VDraga, najbolje godine (podrazumeva se da si već nešto stvorila u životu: porodicu, dom, posao), je od 40.te do 50.te. To gledaj da proživiš kao da ti je svaki dan zadnji dan, e tek tako proživljene te godine, možeš reći ‚‚znam zašto sam živela. Ovo sve ti govorim iz iskustva. Moja profesorka nemačkog je govorila: davala sam da sam znala nudila bih. Mi smo se zgražavale, a sada kad se sastanemo, uvek je pomenemo. A nismo razvratnice, shvati to da je figurativno rečeno od strane profesorke. Ali život je takav treba ga iskoristiti sada i ovde. Sve najbolje od jedne šesdesetosmakinje.

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Kad Vas napadne panika….

Sve je počelo nekoliko meseci posle mog prvog porođaja… Prvo sam osetila tahikardiju (ili aritmiju), gubljenje daha pri najmanjem naporu i odmah posumnjala na srčane tegobe… Kardiolog je obavio detaljan pregled, ali sve je bilo u najboljem redu. Kako je to moguće? Pri ovakvim simptomima. Ako nije srce, možda je nešto drugo u pitanju. Počela sam sve češće da osećam i čudan pritisak u glavi, trnjenje leve slepoočnice (tzv “mravinjanje“ - tada sam naučila tu reč), nesiguran hod, blage vrtoglavice… Sledeća stanica bio je neurolog… Sve sam obavila kako treba… Žmureći prstom pogodila nos, hodala po pravoj liniji… Sve je ok. Ne prestajem da tragam. Pritisak u glavi polako prestaje, ali nekako sve slabije vidim. Palim sva svetla u stanu, ali i dalje je mračno. Ne mogu da čitam, redovi se gube … Kod očnog lekara, konačno, prva dijagnoza… Dioptrija na oba oka (- 0,75 i -  0,50) i astigmatizam. Tražim i da mi izmeri očni pritisak, za svaki slučaj… Jedva uspeva da mi dod

Pilates i karlicno dno

Jedan od zadataka pilatesa je da svojim specifičnim vežbama aktivira mišiće koje je teško pokrenuti. Multifidusi, mišići koji spajaju kičmene pršljenove, TA mišić, koji kao korset oblaže unutrašnje organe trupa i naravno, karlično dno, koje ima važnu ulogu jer kao mreža isprepletenih ligamenata, drži unutrašnje organe i mora biti i dovoljno jako i dovoljno elastično, jer se tokom trudnoće teret koji mora podneti višestruko uveća. Poznate su nam Kegelove vežbe, koje vrlo često koristimo na našim časovima, ali takođe i čitav niz klasičnih pilates pokreta može osnažiti mišiće ovog dela tela. Karlično dno drži organe male karlice, bešiku,  matericu i rektum. Naš gost ove nedelje je dr Nebojša Jeremić, urolog u KBC Zvezdara, a od 2008. godine se školuje iz oblasti uroginekologije kod eminentnih stručnjaka u Nemačkoj i Italiji. Nebojša je bio dugogodišnji doktor vaterpolo reprezentacije Srbije kao i vaterpolo kluba Partizan. I dalje je prisutan u sportskom svetu kao predsednik zd

Ispod sunca Toskane

Pre nego što sam posetila Toskanu, prve utiske ili tačnije,  predosećaje nestvarne lepote dobila sam preko filmova… Upoznavala sam jedan grad za drugim iz svoje dnevne sobe... Prvo je to bila  Sijena , a film je bio stari, crno-beli, ne sećam se ni imena ni radnje, samo atmosfere jednog kišnog popodneva i uskih ulica ovog nestvarnog grada. Kada sam je posetila, mnogo godina kasnije, toj prastaroj slici koju sam još uvek nosila sa sobom,  samo sam dodala miris  Ribolite  (toskanska verzija kuvanog slatkog kupusa) i saznanje da  svaka ulica, svaki kamen ovog grada datira iz Srednjeg veka. Siena Čaj s Musolinijem , film o grupi engleskih dama, zaljubljenih u italijansku kulturu, doneo mi je neobjašnjivo veliku želju da posetim  San Gimignano  ili Grad stotinu tornjeva, kako ga još zovu, koji dominira na uzvišenju iznad čuvene doline Chianti. I ništa manje nije bio magičan nego na ekranu.. Opasan zidinama, neosvojive lepote, sa ulicama tako lepo popločanim da više liče na parket o